شیوه نامه اجرائی فرصت تحقیقاتی کوتاه مدت داخل و خارج کشور دانشجویان دکتری و ضوابط استفاده از این فرصت

یوه نامه اجرائی فرصت تحقیقاتی داخل و خارج کشور دانشجویان دوره دکتری تخصصی، مصوب سازمان امور دانشجویان در سال ۱۳۹۵، جهت اطلاع دانشجویان ذینفع به پیوست می باشد. شیوه نامه سال ۹۶در دست تدوین می باشد که به محض دریافت، بارگذاری خواهدشد.

دانشجویان متقاضی می باید ضمن ارائه درخواست کتبی مطابق توضیحات زیر، به سامانه جامع امور دانشجوئی (سجاد) نیز مراجعه و نسبت به ثبت نام و سپس درخواست الکترونیکی در سامانه اقدام نمایند.

    آدرس سامانه سجاد:

https://portal.saorg.ir/

توجه: مرورگر مورد استفاده برای ورود به سامانه، Internet Explorer (نسخه ۱۱ و بالاتر) می باشد.

دانشجویان متقاضی پس از ثبت نام اولیه در سامانه درخواست کتبی خود را به اداره تحصیلات تکمیلی دانشگاه تحویل داده و سپس برای اخذ تعهد به دفترخانه اسناد رسمی معرفی می گردند.

 

لیست مقرری شش ماهه اعطایی از سوی اداره کل بورس برای کشورهای مختلف (جدید)

 

دانشجویان علاوه بر داشتن شرایط ذکر شده در شیوه نامه دقت نمایند که مدرک زبان باید از آزمونهای معتبر و مورد تایید اداره کل بورس و به شرح ذیل بوده و در زمان معرفی دانشجو به اداه کل بورس و در زمان اعزام دانشجو دارای اعتبار باشد.

IELTS

TOEFL

Computer based

TOEFL

Paper based

TOEFL

IBT

TOLIMO

MSRT

۵.۵

۱۶۰

۴۹۰

۶۰

۴۹۰

۵۰

دانشجویان واجد شرایط در هر سال ضمن اطلاع از شیوه نامه جدید (احتمالی) و سهمیه دانشگاه برای اعزام دانشجو، مدارک ذیل را ضمن درج در سامانه سجاد، به اداره تحصیلات تکمیلی دانشگاه نیز تحویل می نمایند:

۱-پذیرش از بالاترین مقام مسئول دانشگاه/موسسه (داخلی یا خارجی) مورد نظر

۲-تایید موضوع در شورای گروه آموزشی و دانشکده  مربوطه

۳-تکمیل فرم "اطلاعات و وضعیت دانشجویان دکتری جهت استفاده از فرصت تحقیقاتی-فرم شماره ۱۰۱"(DOC) ، (PDF)، به صورت تایپ شده - اخذ امضاء  استاد راهنما و رئیس (معاون آموزشی) دانشکده - مهر دانشکده

۴-تکمیل فرمهای "کاربرگ مشخصات دانشجو-فرم شماره ۱۰۲" و "تعهد استرداد اعتبار دریافتی اضافه در صورت بازگشت قبل از موعد از فرصت تحقیقاتی-فرم شماره ۱۰۳" به صورت تایپ شده

۵-تصویر صفحه اول و دوم گذرنامه

۶-تصویر کارت ملی (پشت و رو)

-پس از تایید موضوع در شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه، نسبت به معرفی دانشجو به دفتر حقوقی دانشگاه برای اخذ تعهد مالی اقدام می گردد.

--انجام تعهد محضری و یا گذاشتن وثیقه ملکی از طریق یکی از فرم های ذیل:

الف-فرم تعهد کارمندی دانشجویان دوره دکتری جهت استفاده از فرصت تحقیقاتی - شرایط جدید ضامنین برای دادن تعهد

ب-فرم وثیقه ملکی دانشجویان دکتری جهت استفاده از فرصت تحقیقاتی

دانشجویانی که برای اعزام به فرصت تحقیقاتی نیازمند مدارک تحصیلی قبلی ترجمه شده می باشند در ضمن انجام تعهد، می باید تضمین و ضمانت مالی بابت آموزش رایگان را نیز به مبلغ قید شده در متن تعهد اضافه نمایند. (به متن شیوه نامه فرصت توجه گردد)

کمک هزینه اداره بورس برای شش ماه برقرار می باشد (مطابق شیوه نامه اجرائی) و چنانچه دانشجو، متقاضی برخورداری از کمکهای اداره بورس برای ۳ ماه اضافه باشد(مدت فرصت تحقیقاتی، حداکثر ۹ ماه قابل قبول است) و در زمان فرصت، قادر به چاپ حداقل یک مقاله نمایه شده از نتیجه تحقیقات خود با ذکر نام استاد راهنمای داخل و استاد راهنما خارج شود، برای دریافت کمک هزینه اداره بورس لازم می باشد تا پس از بازگشت از فرصت تحقیقاتی، فرم پیوست-فرم شماره ۱۰۴ را تکمیل نماید.