اطلاعیه امتحانات پایانی نیمسال دوم ۱۴۰۳-۱۴۰۴، ترم تابستان و سایر موارد آموزشی

۰۹ تیر ۱۴۰۴ | ۰۹:۲۰ کد : ۶۸۰۹ اخبار معاونت اطلاعیه‌ها
تعداد بازدید:۳۴۱۴
اطلاعیه معاونت آموزشی دانشگاه در خصوص تاریخ برگزاری امتحانات پایانی نیمسال دوم ۱۴۰۳-۱۴۰۴، ترم تابستان و سایر موارد آموزشی
اطلاعیه امتحانات پایانی نیمسال دوم ۱۴۰۳-۱۴۰۴، ترم تابستان و سایر موارد آموزشی

ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ماه محرم و شهادت ناجوانمردانه هم وطنان عزیز به ویژه اساتید و دانشجویان گرانقدر، پیرو اطلاعیه های قبلی و با توجه به ابلاغیه به شماره 78207/31/2 مورخ 04/04/1404 وزارت علوم تحقیقات و فناوری، در خصوص اتخاذ رویه یکسان برای کلیه دانشگاه های کشور مبنی بر تعویق برنامه امتحانی و برگزاری امتحانات پایان نیمسال در شهریورماه 1404، موارد زیر به اطلاع اعضای محترم هیات علمی و دانشجویان گرامی رسانده می شود.

  1. تاریخ برگزاری امتحانات جبرانی: در راستای الزام اجرای ابلاغیه وزارت عتف، امتحانات پایان نیمسال دوم تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ در بازه زمانی ۲۵ خرداد تا ۴ تیر، با حفظ ترتیب و ساعت برگزاری به بازه زمانی شنبه ۱ شهریور الی شنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۴ موکول شده‌اند. بر این اساس برنامه جدید امتحانات در سامانه آموزشی گلستان بروزرسانی خواهد شد. کارت ورود به جلسه امتحان (گزارش 428) طبق زمان بندی جدید از تاریخ 15 مرداد در سامانه گلستان در دسترس خواهد بود.
  2. مهلت ثبت نمره کارآموزی و کارورزی
    • در تابستان 1404 مهلت ثبت نمرات این دروس تا ۳۱ شهریور خواهد بود. به دانشجویان کارشناسی توصیه اکید می‌گردد که تا پایان مرداد نسبت به انجام کارآموزی و کارورزی اقدام نمایند.
    • لازم به ذکر است که، دروس اخذ شده در نیمسال 4032 در جمع واحدهای گذرانده مورد نیاز برای اخذ کارآموزی تابستان محاسبه خواهد شد.
  3. مهلت ثبت نمره پروژه کارشناسی: برای دانشجویانی که پروژه خود را تمدید کرده یا برای اولین بار اخذ کرده‌اند حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۴ خواهد بود.
  4. نحوه اخذ دروس معرفی به استاد: اخذ دروس معرفی به استاد برای دانشجویان در شرف فارغ‌التحصیلی، بعد از ثبت نهائی نمرات نیمسال دوم ۱۴۰۳-۱۴۰۴ و تا ۲۶ شهریور خواهد بود.
  5. برگزاری ترم تابستان: ترم تابستان ۱۴۰۴ بر اساس تقویم آموزشی اصلاحی با لحاظ کردن کلیه ضوابط و مقررات آموزشی در دانشگاه برگزار خواهد شد. ثبت نام ترم تابستان در تاریخ‌های 17 و ۱۸ تیرماه، شروع کلاس‌ها از تاریخ ۲۱ تیرماه و پایان کلاس‌های ترم تابستان نیز ۲۹ مرداد است.
    • برگزاری تمامی کلاس‌های دروس نظری ترم تابستان به صورت غیرحضوری خواهد بود.
    • زمان برگزاری امتحانات پایان ترم تابستان 16 الی 18 شهریور خواهد بود. تاکید می‌شود که امتحانات پایانی ترم تابستان به صورت حضوری برگزار می‌گردد.
    • امکان واگذاری خوابگاه به دانشجویانی که در ترم تابستان دروس عملی را اخذ نموده‌اند، یا در امتحانات ترم ترم تابستان شرکت می‌کنند، وجود ندارد.
    • دروس عملی به صورت حضوری و فشرده در هفته آخر مرداد ماه تشکیل خواهند شد.
    • دروس اخذ شده در نیمسال 4032، به عنوان دروس گذرانده شده برای دانشجوی متقاضی ترم تابستان محسوب خواهد شد.
    • اخذ دروس ترم تابستان بدون رعایت پیش‌نیازی امکان‌پذیر می‌باشد.
    • مسئولیت انتخاب واحد ترم تابستان بر عهده شخص دانشجو است.
    • سایر اطلاعات مربوط به ترم تابستان در کانال ایتا و تلگرام به آدرس NITSummer1404 در دسترس متقاضیان قرار گرفته است.
  6. تمدید مهلت دانش‌آموختگی: در راستای کمک به دانشجویانی که در شرف دانش‌آموختگی بوده و نیز تمدید مهلت دانش‌آموختگی برای آن دسته از دانشجویانی که در مقاطع تحصیلی بالاتر پذیرفته خواهند شد، متعاقباً بر اساس تصمیمات وزارت عتف، صورت خواهد گرفت. در عین حال حداکثر مساعدت‌های قانونی لازم در جهت رفع مشکلات تحصیلی و تاریخ دانش‌آموختگی با دانشجویان ذینفع به عمل خواهد آمد.
  7. برگزاری دفاعیه‌های کارشناسی و تحصیلات تکمیلی: تمامی جلسات دفاع از پروژه تخصصی کارشناسی، پایان‌نامه کارشناسی ارشد، پیشنهادیه و رساله دکتری به صورت حضوری برگزار می‌شوند. صرفاً در موارد اضطراری تا پایان مردادماه با نظر معاونت‌های آموزشی/تحصیلات تکمیلی دانشکده و تایید مدیران آموزشی/ تحصیلات تکمیلی دانشگاه، امکان برگزاری دفاعیه‌های به صورت غیرحضوری میسر می‌باشد.
  8. نحوه برگزاری مصاحبه‌های دکتری: در خصوص مصاحبه‌های معوقه داوطلبان آزمون دکتری، تاریخ و برنامه زمانی جدید از طریق تارنمای دانشگاه اطلاع رسانی شده است.
    • هرگونه تغییر احتمالی در جدول مصاحبه از طریق تارنمای دانشگاه اطلاع‌رسانی خواهد شد.
  9. مهلت ثبت نمرات سمینار پژوهشی: مهلت ارائه سمینار پژوهشی کارشناسی ارشد تا سه شنبه 18 شهریور می‌باشد.
  10. نحوه استفاده از خدمات رفاهی دانشجویی در ایام امتحانات: حداقل یک هفته قبل از شروع امتحانات جبرانی، اطلاع‌رسانی لازم در خصوص خدمات رفاهی شامل خوابگاه، تغذیه و سایر موارد توسط معاونت محترم دانشجویی صورت خواهد گرفت.
  11. مهلت درخواست کمیسیون موارد خاص: مهلت درخواست کمیسیون موارد خاص تا ۲۴/۰۶/۱۴۰۴ است. بدیهی است مشکلات آموزشی دانشجویانی که پرونده آنها در کمیسیون با تاخیر مطرح می‌گردند، بر عهده دانشجویان است.
  12. پیگیری اخبار و اطلاعیه‌های حوزه آموزشی دانشگاه: به اطلاع اساتید و دانشجویان گرامی می‌رساند حوزه آموزشی دانشگاه با توجه به کثرت امور و چالش‌های آموزشی حاصله، ضمن تلاش در جهت اتخاذ تصمیمات بهینه بر اساس رعایت مقررات آموزشی و مصالح دانشگاه، همواره بر اطلاع‌رسانی به‌هنگام و تصمیم‌سازی واقعی با هدف پرهیز از هرگونه تعجیل در صدور اطلاعیه‌های آموزشی موقت و آنی تاکید داشته است.
    لذا از کلیه اساتید و دانشجویان عزیز درخواست می‌شود در خصوص اخبار و اطلاعیه‌های آموزشی فقط به مراجع رسمی دانشگاه مراجعه نمایند.

در پایان ضمن تشکر از بردباری و مشارکت اساتید گرامی، دانشجویان عزیز، مدیران و کارکنان حوزه‌های مختلف دانشگاه در بخش‌های ستادی و دانشکده‌ها، از کلیه عزیزان درخواست می‌شود حداکثر مساعدت و همکاری لازم با دانشجویان در جهت رفع چالش‌ها و مشکلات آموزشی ایشان در شرایط جاری را به عمل آورند.

معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه

کلیدواژه‌ها: تابستان 1404


( ۲۵ )