قابل توجه دانشجویان رتبه اول دوره کارشناسی

۱۲ تیر ۱۴۰۱ | ۱۳:۰۰ کد : ۱۰۱۸ اطلاعیه اداره کل آموزش
تعداد بازدید:۱۳۰۵
دانشجویان یا دانش‌آموختگان رتبه اول دوره کارشناسی می‌توانند از امتیاز رتبه اولی در آزمون کارشناسی ارشد، استفاده نمایند.
قابل توجه دانشجویان رتبه اول دوره کارشناسی

دانشجویان یا دانش‌آموختگان رتبه اول دوره کارشناسی می‌توانند از امتیاز رتبه اولی در آزمون کارشناسی ارشد، استفاده نمایند. خلاصه شرایط مربوطه به صورت زیر است:

  1. سازمان سنجش موظف است حداکثر معادل 10 درصد  )با تقریب اضافی(  در هر کد رشته محل تحصیلی دوره بالاتر را براساس اولویت نمره و انتخاب رشته داوطلبان به حائزین شرایط اختصاص دهد.
  2. حداکثر مدت تحصیل برای دانش‌آموختگان رتبه اول دوره کارشناسی پیوسته هشت نیمسال می‌باشد. ضمناً به لحاظ میانگین کل، داوطلب باید حائز بالاترین میانگین در مقایسه با دانشجویان هم‌رشته و هم‌ورودی موسسه محل تحصیل خود باشد.
  3. دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی موظفند یک بار در هر سال به ازای هر رشته، از بین فارغ‌التحصیلان رتبه اول تمامی رشته‌های آموزشی خود در مقطع کارشناسی که حداکثر تا یکسال تحصیلی از تاریخ فراغت از تحصیل آنها نگذشته باشد، فقط یک نفر را که بالاترین معدل کل را کسب کرده باشد در موعد مقرر به سازمان سنجش آموزش کشور معرفی نمایند.
  4. دانشجویان مقطع کارشناسی در تمامی دوره‌ها چنانچه از طریق سازمان سنجش آموزش کشور وارد دوره‌های فوق شده باشند، می‌توانند از تسهیلات رتبه اولی بهره‌مند شوند.
  5. آن دسته از دانشجویان رتبه اول دوره کارشناسی که بر اساس کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته نیستند، نمی‌توانند از مزایای این آیین‌نامه بهره‌مند شوند.
  6. افرادی که با توجه به امتیاز رتبه اول پذیرفته نشوند، ادامه تحصیل آنان همانند سایرداوطلبان و از طریق شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سنوات بعد میسر خواهد بود.

فرآیند درخواست برای دانشجویان واجد شرایط از طریق پیشخوان گلستان در گردش کار گواهی اشتغال به تحصیل- گواهی معدل- گواهی رتبه قابل انجام است. در این گردش کار، نوع درخواست گواهی رتبه اولی (برای پذیرش با آزمون فارغ‌التحصیلان کارشناسی رتبه اول) انتخاب گردد.

ایجاد درخواست از تاریخ 1 مرداد در سامانه گلستان قابل انجام است و نیازی به پیگیری حضوری نیست. لازم به ذکر است که قبل از ایجاد درخواست باید کارهای فارغ‌التحصیلی و تسویه حساب نیز انجام گیرد.

یادآور می‌شود که دانشجوی معرفی شده می‌بایست نمرات تمامی دروس آن‌ها ثبت نهایی شده و فارغ‌التحصیل باشند.

آموزش کل دانشگاه

کلید واژه ها: رتبه اول ارشد


( ۱۱ )